niedziela, 6 listopada 2016

Zorganizowane przedsiębiorstwo usługowe

- Proszę, oto moja wizytówka.
- Wizytówka? – zdziwiłem się. W taj branży bym się nie spodziewał. A jednak na kredowym papierze wyraźnie napisano: Alfons Ziutkiewicz, General Manager, Salon Masażu Egzotycznego „Tamara”.
- General Manager? – zdziwiłem się. - To raczej korporacyjna nomenklatura.
- A cóż w tym złego? Wie pan, obecnie wiele mniejszych przedsiębiorstw wprowadza korporacyjne rozwiązania, aby zoptymalizować działalność biznesową, podnieść jego efektywność a w konsekwencji zyskowność.
- I wy, jak rozumiem, także optymalizujecie?
- Dokładnie tak. Zaczęliśmy od struktury organizacyjnej. W kategorii usług, w których się profesjonalizujemy, można wyróżnić kilka podstawowych specjalizacji, którymi nasi klienci interesują się najbardziej. Dla każdej z tych specjalizacji stworzyliśmy więc, w ramach szeroko pojętego pionu Obsługi Klienta, dedykowany dział, zarządzany przez jedną z naszych wieloletnich liderek. Mamy więc Oral Menedżerkę, Anal Menedżerkę, Fetish Menedżerkę oraz dwie Traditional Service Menedżerki. Wie pan, dla klientów, którzy lubią bez udziwnień.
- Brzmi ciekawie…
- Oczywiście każda z menedżerek zarządza podlegającym jej zespołem specjalistek, sama zaś skupia się raczej na obowiązkach kierowniczych. Do tego jest jeszcze Quality & Audit Manager, pan Wiesław, który dba o zbieranie informacji zwrotnej od naszych klientów, nadzoruje proces reklamacyjny, a także, a może przede wszystkim, osobiście kontroluje jakość usług w ramach audytu wewnętrznego. Wszystko celem poprawy jakości świadczonych usług.
- Pan Wiesław musi lubić swoją pracę, nie?
- O tak, zwłaszcza jako audytor wykazuje się olbrzymim zaangażowaniem i pracowitością!
- A co z personelem nie znajdującym się w pierwszej linii kontaktu z klientem? – dopytywałem. – Macie pewnie jakieś zaplecze administracyjne?
- Oczywiście, wszystko jest przemyślane i ustrukturyzowane. Na czele pionu wsparcia biznesu stoi Marian, nasz Dyrektor Finansowy i mój zastępca. Do niego raportują szefowie takich działów, jak Księgowość, HR, Marketing, Logistyka oraz IT.
- Imponujące…
- Każdy z działów mierzy się na co dzień z dużą odpowiedzialnością i licznymi wyzwaniami. Księgowość musi pracować na najwyższym poziomie dokładności – w naszej branży kontrole skarbowe zdarzają się nad wyraz często. Ponadto, jak to w księgowości, w cenie jest pomysłowość i umiejętność improwizacji – stąd dodatkowe stanowisko Creative Accountant.  IT prowadzi wiele projektów, ostatnio z sukcesem wdrożyli system umawiania wizyt poprzez sms. Aktualnie nasi informatycy pracują nad aplikacją na smartfony. Marketing musi funkcjonować bardzo subtelnie, aby swoją komunikacją przyciągać uwagę potencjalnych klientów i nie przyciągać uwagi podmiotów niepożądanych… Logistyka odpowiada za dostawy towarów tyleż niezbędnych, co dość… rzadkich. Mamy niewielki wybór wśród dostawców. O tym z kolei, jak fundamentalną rolę w naszym biznesie odgrywają procesy rekrutacyjne, za które odpowiada dział HR, nie muszę chyba panu opowiadać?
- Mogę się tylko domyślać.
- Podstawową komórką w strukturach HR jest Talent Acquisition, po naszemu to będzie „Pozyskiwanie Talentów”, która w ostatnim czasie… no właśnie, pozyskała wiele młodych talentów! Ah, no i jest jeszcze recepcja! Znakomite miejsce startu dla młodych pracownic, które chciałyby się u nas dalej rozwijać i kontynuować karierę, na przykład w bezpośredniej obsłudze klienta.
- No tak, trudno dziś o dobry start w karierze…

- Dokładnie! Ale u nas to możliwe! To co, może opowiem panu teraz nieco więcej o naszym najważniejszym zespole – zespole Obsługi Klienta?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz